#3 (permalink)  
قديم 05-12-2010, 09:31 PM
الصورة الرمزية مجرد احلام
مجرد احلام مجرد احلام غير متصل
عضو مهم

مجرد احلام محترف الإبداعمجرد احلام محترف الإبداعمجرد احلام محترف الإبداعمجرد احلام محترف الإبداعمجرد احلام محترف الإبداعمجرد احلام محترف الإبداعمجرد احلام محترف الإبداعمجرد احلام محترف الإبداعمجرد احلام محترف الإبداعمجرد احلام محترف الإبداعمجرد احلام محترف الإبداع

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شبلكو مشاهدة المشاركة
السلام عليكم لا أحد يستطيع ان يخطط اليك بال يجب انت ان تخطط لمستقبلك وان كنت تريد النصيحه اي وظيفه تعمل فيها لابد ان تتقنها وتكون امين وتشوف ازاي تطور نفسك فيها وبالنسبه علشان انك سعودي فالوظايف الحكوميه مناسبه ليك علشان اكيد فيها ترقيات وكمان بيدوكم فوائد ومميزات لو تحب زيي قروض وحجات كدا
ووممكن كمان بجانب شغلك الحكومه تعمل محل او اي شيء مع اخواتك شركه في مشروع يدير عليكم دخل بجانب شغل الحكومه اهم شيء انك تتعلم ان مش كل حاجه فلوس اهم شيء انك تتحري اللقمه الحلال هيا الي هتمتعك ومتنساش ان احسن تجاره هيا انك تتاجر مع الله
ياخوي انا لما طلبت هذا الطلب كنت ابغا المساعده من ذوي المعرفه والخبره في هذي الاشياء كنت حابب انهم ينصحوني لأن معرفتي بها الاشياء معدومه وصدقني يا اخي المصري احنا كسعوديين معا الوضيفه مو زي ما انت فاكر احنا وضعنا معا الوضايف صعب جدا الوضايف الحكوميه يتقدم عليها عشرين اللف ويقبلون سبع ميه من اصحاب الواسطات بس والباقي يروحون يدفنون في الارض وطبعا احنا ناس مسلمين ونعرف ان الراتب الحرام تبني للواحد حياه من الحرام ومن نعومة اضافرنا اهالينا اكلونا وشربونا ولبسونا وعيشونا بالمال الحلال وبأذن الواحد الاحد ماراح نشذ عن عن ديننا اولى ثم مبادئنا واخلاقنا اللي جبلنا عليها ديينا ومجتمعنا المحافظ
ويارب مايكونون حظروك لأنك تسيئ النوايا في السعوديين